dimecres, 18 d’octubre del 2017

Reobertura de la Taverna. ¡Nova temporada!




¡Hola, taverners (¿a la britànica com runners o bloggers?)! ¡Benvinguts novament al Mite de la Taverna! El taverner torna de les curtes vacances de tres mesos a Panamà i les Maldives i reobri el bolc. I en aquesta nova temporada, ¡noves seccions! Es podran trobar, com sempre, en l’apartat d’etiquetes.
Comencem fort. ¿Un entrant? Per suposat. Estrenem ací mateix la nova secció “Efímeres efemèrides”, on recordarem esdeveniments destacables de la nostra història pel compliment dels seus aniversaris. Amb tots vostés, hui dimecres 18 d’octubre del 2017 commemorem:

La mort d’Edison (als 84 anys, l’any 1931)

            Thomas Alva Edison, nat a Ohio l’11 de febrer del 1847, ha estat un dels més grans inventors que fins ara han caminat per la faç de la Terra. Electricista i científic, la vida dels seus pares es va vore involucrada en la Guerra de la Independència i la seua família es va haver de refugiar als Estats Units. Es sol contar que Edison va tenir problemes a l’escola (cosa que ja sembla ser un tòpic a les biografies dels majors científics i pensadors), i que ja de menut va començar venent diaris al tren; és precisament en eixos viatges que feia que, quan la màquina parava a Detroit durant sis hores, el jove inventor acudia a l’Associació de Joves per a llegir una ingent quantitat de llibres. A més, fou en aquesta mateixa època que, després de diverses proves i successos, Edison va acabar realitzant el seu setmanari Grand Trunk Herald.
            La vida d’Edison inclou passatges interessantíssims, com en el que salvà un xiquet de les vies del tren o el de la mala venda de les nines d’Edison (enllacem el podcast del programa de ràdio de 75 Escalones on Pablo Suárez parla a la seua secció Pequeños enigmas d’aquestes misterioses i esgarrifoses nines que tanta por van infondre a les xiquetes dels seus temps). Tot i això, acabarem esmentant el seu invent més famós, el fonògraf (cal dir que Edison no va inventar la bombeta, sinó que simplement la va perfeccionar).
            Edison va morir un 18 d’octubre del 1931. També en una data com aquesta:

  •      es van casar: Juana la Loca amb Felipe el Hermoso (1496), Luis XIII de França amb Ana d’Àustria (1611) i Isabel de Borbó amb Felip IV d’Espanya (també 1611);
  •       va morir José Ortega i Gasset (1955).

Enllaços d’interés:






Ens acomiadem, tal com férem en tancar la taverna a l’estiu,  amb una cita d’Edison. ¡Bona nit de dimecres!








--------------------



¡Hola, taverners (¿a la británica como runners o bloggers?)! ¡Bienvenidos nuevamente al Mite de la Taverna! El tabernero vuelve de las cortas vacaciones de tres meses en Panamá y las Maldivas y reabre el blog. Y en esta nueva temporada, ¡nuevas secciones! Se podrán encontrar, como siempre, en el apartado de etiquetas.
Empezamos fuerte. ¿Un entrante? Por supuesto. Estrenamos aquí mismo la nueva sección "Efímeras efemérides", donde recordaremos acontecimientos destacables de nuestra historia por el cumplimiento de sus aniversarios. Con todos ustedes, hoy miércoles 18 de octubre de 2017 conmemoramos:

La muerte de Edison (a los 84 años, en 1931)

Thomas Alva Edison, nacido en Ohio el 11 de febrero del 1847, ha sido uno de los más grandes inventores que hasta ahora han caminado por la faz de la Tierra. Electricista y científico, la vida de sus padres es vio involucrada en la Guerra de la Independencia y su familia se tuvo refugiar en los Estados Unidos. Se suele explicar que Edison tenía problemas en la escuela (algo que ya parece ser un tópico en las biografías de los mayores científicos y pensadores), y que ya de pequeño empezó vendiendo diarios en el tren; es precisamente en estos viajes que hacía que, cuando la máquina paraba en Detroit durante seis horas, el joven inventor acudía a la Asociación de Jóvenes para leer una ingente cantidad de libros. Además, fue en esta misma época que, tras después de varias pruebas y sucesos, Edison terminó realizando su semanario Grand Trunk Herald.
La vida de Edison incluye pasajes interesantísimos, como en el que salvó a un niño de las vías del tren o el de la mala venta de las muñecas de Edison (enlazamos el podcast del programa de radio de 75 Escalones donde Pablo Suárez habla en la su sección Pequeños enigmas de estas misteriosas y espeluznantes muñecas que tanto miedo infundieron a las niñas de su tiempo). Aún así, acabaremos mencionando su invento más famoso, el fonógrafo (cabe decir que Edison no inventó la bombilla, sino que simplemente la perfeccionó).
Edison murió un 18 de octubre del 1931. También en una fecha como ésta:
• se casaron: Juana la Loca con Felipe el Hermoso (1496), Luis XIII de Francia con Ana de Austria (1611) e Isabel de Borbón con Felipe IV de España (también 1611);
• murió José Ortega y Gasset (1955).

Enlaces de interés:

Nos despedimos, tal como hicimos al cerrar la taberna en verano, con una cita atribuida a Edison. ¡Buena noche de miércoles!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada