dimarts, 31 d’octubre del 2017

"La guerra de los mundos", de H. G. Wells




     ¡Bon migdia, taverners! Sentim molt no haver obert ahir la taverna, però un fort constipat ens va fer fora i vam aprofitar l’excusa per a veure alguna sèrie amb la manteta al llit. En compensació, hui la taverna ha preparat plats extra.

     En un dia com ahir, en què l’any 1813 va acabar la Guerra de la Independència espanyola, un 30 d’octubre del 1938 es va emetre l’adaptació de la famosa novel·la La guerra dels mons de Herbert George Wells per ràdio. La lectura la va fer l’excel·lentíssim Orson Welles, i és que va llegir tant bé i amb tanta intensitat que els oients van creure que realment el nostre planeta estava patint una invasió extraterrestre.

     La novel·la de Wells, publicada l’any 1898, és pionera per començar tot un seguit de produccions artístiques que giren al voltant d’invasions marcianes. El seu autor va escriure també una obra tan distingida com L’home invisible (1987); com a curiositat, direm que tant l’argument de La guerra dels mons com el de L’home invisible van ser fusionats a una de les historietes de la sèrie de còmics La lliga dels homes extraordinaris, d’Alan Moore, on els extraterrestres ataquen la Terra en plena època victoriana com a súbdits de l’home invisible, que serà el rival del ventall d’herois de Moore.

     Entre les altres obres menys conegudes d’Herbet G. Wells –però de millor qualitat literària segons els crítics– es troben La màquina del temps (1895), L’illa del doctor Moreau (1986)i L’amor i el senyor Lewisham (1900).

     Deixem l’enllaç de l’entrega d’un meravellós programa de ràdio anomenat Verne y Wells ciencia ficción, en el qual el seu guionista i presentador Alberto García ens introdueix a la novel·la de La guerra dels mons i ens la llegeix com sols ell sap fer, amb dinamisme, perfecció i sublimitat (https://www.ivoox.com/verne-wells-ciencia-ficcion-la-guerra-de-audios-mp3_rf_13838885_1.html).

     ¡Fins esta vesprada!



*          *          *



     ¡Buen mediodía, taverners! Sentimos mucho no haber abierto ayer la taberna, pero un fuerte resfriado nos echó y aprovechamos la excusa para ver alguna serie con la mantita en la cama. En compensación, hoy la taberna ha preparado platos extra.
     En un día como ayer, en el que en 1813 terminó la Guerra de la Independencia española, un 30 de octubre de 1938 se emitió la adaptación de la famosa novela La guerra de los mundos de Herbert George Wells por radio. La lectura la hizo el excelentísimo Orson Welles, y es que leyó tan bien y con tanta intensidad que los oyentes creyeron que realmente nuestro planeta estaba sufriendo una invasión extraterrestre.
     La novela de Wells, publicada en 1898, es pionera para comenzar una serie de producciones artísticas que giran alrededor de invasiones marcianas. Su autor escribió también una obra tan distinguida como El hombre invisible (1987); como curiosidad, diremos que tanto el argumento de La guerra de los mundos como el de El hombre invisible fueron fusionados a una de las historietas de la serie de cómics La liga de los hombres extraordinarios, de Alan Moore, donde los extraterrestres atacan la Tierra en plena época victoriana como súbditos del hombre invisible, que será el rival del abanico de héroes de Moore.
     Entre las otras obras menos conocidas de Herbet G. Wells –pero de mejor calidad literaria según los críticos– se encuentran La máquina del tiempo (1895), La isla del doctor Moreau (1986) y El amor y el señor Lewisham (1900).

     Dejamos el enlace de la entrega de un maravilloso programa de radio llamado Verne y Wells ciencia ficción, en el que su guionista y presentador Alberto García nos introduce en la novela de La guerra de los mundos y nos la lee como sólo él sabe hacer, con dinamismo, perfección y sublimidad (https://www.ivoox.com/verne-wells-ciencia-ficcion-la-guerra-de-audios-mp3_rf_13838885_1.html).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada