dimecres, 5 de juliol del 2017

La paràbola de l'estudi, de "El jardí de les anècdotes"

A l'obra xinesa "El jardí de les anècdotes", hi ha un conte intitulat “La paràbola de l’estudi”.
            Diu el conte que un duc anomenat Ping li va dir al seu músic personal, que era cec, que li agradaria estudiar i llegir, però que potser ja era massa vell. Aleshores el músic invident li va respondre:
            –¿I per què no encens el ciri?
El duc es va enfadar pensant-se que el seu músic es burlava d’ell, però aleshores el músic li va explicar el següent: una vegada va escoltar que si una persona estudiava de jove, el seu futur seria tan brillant com el sol matutí, i que si estudiava quan ja tinguera certa maduresa, el seu futur seria com el sol del migdia. No obstant, si estudiava de vell, el seu futur no brillaria com cap sol, sinó sols com la flama d’un ciri.
            –Tot i això –va dir el músic–, encara que la flama d’un ciri no siga molt brillant, com a mínim sempre serà millor un futur així que no pas obscur.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


En la obra china "El jardín de las Anécdotas", hay un cuento titulado "La parábola del estudio".
Dice el cuento que un duque llamado Ping le dijo a su músico personal, que era ciego, que le gustaría estudiar y leer, pero que tal vez ya era demasiado viejo. Entonces el músico invidente le respondió:
–¿Y por qué no enciende la vela?
El duque se enfadó pensando que su músico se burlaba de él, pero entonces el músico le explicó lo siguiente: una vez escuchó que si una persona estudiaba de joven, su futuro sería tan brillante como el sol matutino, y que si estudiaba cuando ya tuviera cierta madurez, su futuro sería como el sol del mediodía. No obstante, si estudiaba de viejo, su futuro no brillaría como ningún sol, sino sólo como la llama de una vela.

–Pese a ello –dijo el músico–, aunque la llama de una vela no sea muy brillante, como mínimo siempre será mejor un futuro así antes que uno oscuro.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada